Breaking

Breaking er en udstillingsplatform, hvor der vises skiftende udstillinger med danske og nordiske upcoming kunstnere, der på forskellig vis arbejder med det fotografiske medie. 

Breaking er i 2024 støttet af Statens Kunstfond og Augustinus Fonden. 

Mohammad Jaafer
Nuværende

Turmoil of Midst      

13.09-15.12.24 

Mikkel Hørlyck (DK) og Mohammad Jaffer (SUD) 

Dialogudstillingen Turmoil of Midst, på dansk ”kaos i midten”, går helt tæt på, hvilke konsekvenser der gør sig gældende for ofre af krige, og er baseret på Mikkel Hørlyck og Mohammad Jaafers egne oplevelser i Ukraine, Middelhavet ud for Libyens kyst, Bosnien-Hercegovina og Sudan.

Baseret på virkelige fortællinger og hændelser præsenterer udstillingen to kunstnere, der med forskellige udgangspunkter og tilhørsforhold skaber opmærksomhed omkring de mennesker, hvis liv er revet op med roden på grund af krig. Hørlyck og Jaafer dokumenterer tilstanden af tumult, der hersker hos de mennesker, som hver dag befinder sig midt i dette kaos. Det er netop denne tilstand, titlen refererer til.

Den danske fotojournalist Mikkel Hørlyck præsenterer et udvalg fra flere fotoserier, som alle er en del af et langsigtet projekt, der med sit direkte tilstedevær følger og dokumenterer krigsflygtninge på deres vej mod Europa. Med et eftertænksomt blik dokumenterer den sudanske fotograf Mohammad Jaafer sin personlige historie i en visuel fortælling gennem fotografi og skrevne ord fra hjembyen Khartoum, hovedstaden i Sudan. På hver deres måde, og med hver deres baggrund og fotografiske tilgang, træder de to kunstnere ind i krigens realiteter. Jaafer kæmper i dag en kamp som krigsflygtning i Europa efter at være blevet udvist fra Danmark, hvor han i 2024 modtog et diplom fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Hørlyck kæmper derimod som observatør og rejser ind i konfliktramte områder for at dokumentere de mennesker, der er på flugt, med fokus på deres enorme styrke i ønsket om en bedre fremtid.

På trods af deres forskellige tilgange opstår der i dialogen mellem Jaafer og Hørlycks værker, midt i krigens tumult, samtidig et intimt vakuum, der også belyser fænomenet ”hjem”. Et fænomen, der opløses og får en ny betydning for dem, der lever under krigens vilkår, og for dem, der føler sig nødsaget til at flygte fra den. For med håbet om at skabe et nyt hjem, et andet sted, vækkes samtidig en dyb følelse af savn, længsel og tab.

Mikkel Hørlyck (DK)
Mikkel Hørlyck har base i København, Danmark, og uddannet fotojournalist fra DMJX (Danmarks Medie- og Journalisthøjskole), 2021. Som fotojournalist og visuel kunstner baserer Hørlycks fotografiske projekter sig på globale spørgsmål, social uretfærdighed og den menneskelige spiritualitet og dybde. Han har modtaget flere priser, herunder Official Selection ved International Photography Awards (2024), Discovery of the Year ved The Lucie Awards, NY (2019).

Mohammad Jaafer (SUD)
Mohammad Jaafer er en sudanesisk fotograf, hvis arbejde fokuserer på temaer som identitet, modstandskraft og den menneskelige sjæl. Han har en dyb passion for visuel fortælling, dokumentarfotografi og gadefotografi. Gennem sin linse fanger Mohammad essensen af menneskelige oplevelser og tilbyder dyb indsigt i de liv og historier, han fotograferer. Mohammads rejse ind i fotografiets verden begyndte efter hans studier i informationsteknologi ved Omdurman University of Science and Technology (2017), og han modtog for nylig et diplom fra DMJX (Danmarks Medie- og Journalisthøjskole) (2024).

Tidligere

Breaking har tidligere vist følgende udstillinger:

Kjære Anna

Kjære Anna        

09.05-05.09.24 

Marte Gundersen

Udstillingen Kjære Anna er en sand fortælling om de følelser, der går gennem et ungt menneske, som pludseligt bliver diagnosticeret med en dødelig sygdom. Smerte, angst og kærlighed dokumenteres gennem fotografiske værker af den norske kunstner Marte Gundersen, hvor intime motiver, lys og stærke farver udtrykker det følelsesmæssige spænd, som hun og hendes nære pludseligt befinder sig i. Som beskuer får man et særligt indblik i Marte Gundersens hverdag, der blev til en kamp om overlevelse, og hvor en forståelse for sygdommens omkostninger, sammen med kameraet, udgør et terapeutisk værktøj.

Marte Gundersen:
Det året jeg fylte 20, lærte jeg mye om meg selv. Både at jeg forelsker meg i kvinner, men også at jeg har arvet en dødelig kreftgen og måtte gjennomgå dobbel mastektomi. Å få vite at man er i fare for å dø i en ung alder, påvirker ikke bare en selv, men også de som står en nærmest. Gjennom denne dokumentariske fotoserien prøver jeg å belyse hvordan de siste årene har vært for meg og min ekskjæreste Anna; hvordan vi har møtt utfordringene sammen og vokst sammen. Bryst- og eggstokkreft er blant de mest vanlige kreftformene som rammer kvinner i Norge. Det anslås at 5-10% av disse kreftformene skyldes arv. For meg har den viktigste terapien vært å fotografere, skrive og snakke om hvordan hverdagen er. Min ekskjæreste var der for meg og støttet meg hver eneste dag.

Biografi
Marte Gundersen (f. 1997) er en norsk fotograf og visuel kunstner baseret i Oslo. Hun er interesseret i temaer omkring fællesskab, identitet, ligestilling mellem køn og LGTBQ+ rettigheder. Hun arbejder inden for dokumentar- og kunstfotografi, hvor hun ofte blander faktuel forskning med kunstneriske udtryk. Hun er uddannet fra Bilder Nordic School of Photography i Oslo (2021) og Fotojounalistikk OsloMet (2024). Hendes udstillinger de seneste år omfatter Kjære Anna på Nordic Light Exhibition, Kristiansund, NO (2022), Kjære Anna på Fotografiens hus, Oslo, NO (2022), Hope på Fotografihuset, Oslo, NO (2021) og I samme båt på Bruket, Oslo, NO (2019-2020). Bøger og publikationer: Kjære Anna (2021), Innpust i Kontakt Magasin (2021), Freaks i Blodfersk Magasin (2020) og Kjære Anna (Mot i brystet) A-magasinet (Aftenposten). I 2021 modtog hun Fotografis Portfoliopris Norway.  

Kjære Anna er kurateret af Allette Ngo Omam Sørensen og Katrine Christensen.

Udstillingen er støttet af Augustinus Fonden, Statens Kunstfond og Flügger.

Safelight

Trine Struwe og Mads Juel
27.01-28.04.24 

Udstillingen Safelight er udarbejdet af Mads Juel og Trine Struwe i samarbejde med Fotografisk Center. Udstillingen er stedsspecifikt, og tager udgangspunkt i Fotografisk Centers placering i Den Brune Kødby. I en steds- og tryghedsundersøgelse, lavet af Vesterbro Lokaludvalg i 2023, beskrives området som et “ikke-sted”. Stedet har ikke en klar brugsdefinition, og det er ikke tydeligt, hvem der har ejerskab over det.

Struwes værker består af en ny skulptur og tre kameraløse fotografier, der er eksponeret op imod kunsthallens vinduer om natten. Fotografierne har på den måde optaget gadebelysningen og vinduernes detaljer. Skulpturen består af en slags barriere, der både holder noget inde og noget ude, og refererer samtidig til den slags grid-systemer, man anvender, når man beskærer motiver, både analogt og digitalt.

Gennem to tekstbaserede værker, undersøger Juel sammenhænge mellem sprogets overstyring og kropslige restriktioner. Gentagelser af ordvalg og opløsninger i grammatik gengiver på poetisk vis ofte ubemærkede, selvgenerende gestikker og talemåder. Arbejdet handler om individets autonomi, sprogets magt og gennemslagskraft.

Udstillingen behandler ideer om sikkerhed, kontrol, synlighed og usynlighed på tværs af kunstnernes praksisser med udgangspunkt i det røde lys, man anvender i det traditionelle fotografiske mørkekammer.

Udstillingen er ledsaget af en tekst af Paola Paleari.

Biografier
Trine Struwe (DK) bor og arbejder i København. Hun er uddannet MA fra Royal College of Arts i London (2020) og BA fra Cooper Union i New York og Malmö Art Academy (2016). Struwe arbejder feministisk og minimalistisk med skulptur, tekst og fotografi i et krydsfelt mellem materialer og koncept. Hendes udstillinger de seneste år omfatter bl.a. en stedsspecifik installation på Roskilde Festival (DK) 2023, Open Studio på Sorø Kunstmuseum (DK) 2023, solo-udstillingerne HOLE NO BOTTOM på Bladr (2023) og I, I, I, ), )), ))) på Kunsthal Kongegaarden (DK), 2021. I 2023 modtog hun talentprisen for billedhuggere, Carl Nielsen og Anne Marie Carl-Nielsens Legat.

Mads Juel (DK) er en dansk billedkunstner baseret i Lissabon og København. Juel er uddannet MFA fra Malmö Art Academy (2017) og The HISK i Ghent (2016) samt BFA fra Malmö Art Academy (2015) og C ooper Union i New York (2014). Han deltager pt på ISP Maumaus i Lissabon. Juel arbejder kromatisk med fotografi og tekst, og undersøger herigennem sprogets og kroppens performativitet. Han kombinerer konceptuelle ideer om sprog og sproglighed med poetiske, selvbiografiske elementer. Seneste udstillinger omfatter blandt andet: Forårsudstillingen på Charlottenborg Kunsthal (DK) 2023, udstillingen Multistorey Mycelium på OK CORRAL (DK) 2022 og soloudstillingen Bella Fortuna på Udstillingsstedet Sydhavn Station (DK) 2021.

Breaking er en udstillingsplatform, hvor der vises skiftende udstillinger med danske og nordiske upcoming kunstnere, der på forskellig vis arbejder med det fotografiske medie. Safelight er kurateret af Allette Ngo Omam Sørensen og Katrine Christensen.

Udstillingen er støttet af Statens Kunstfond, Augustinus Fonden, Københavns Kommune, Rådet for Visuel Kunst og Statens Værksteder for Kunst.

A Saturated Field of Visibility

 

 

A Saturated Field of Visibility
10. september - 17. december 2023

Projektet A Saturated Field of Visibility (2018-2023) udfordrer konventionelle opfattelser inden for fotografi, semiotik og queerteori. Med en grundig og metodisk tilgang undersøger kunstneren Sangría Valentino (f. 1987), hvordan en queer (over)flade, en queer krop og et queer materiale kan aflæses og forstås.

Udstillingen giver et indblik i dette projekt, der udforsker, hvordan både blikke, materialer og kroppe - og deres indbyrdes sammenflettede relationer – medvirker til fortolkningen af det, der kan karakteriseres som queer. A Saturated Field of Visibility stiller derfor spørgsmål til, hvordan forholdet mellem (queer)kroppen og seksualitet repræsenteres og relateres til fotografiet i nutidens kontekst. 

I en tid, der er præget af en stor mængde billeder, nye og avancerede teknologier og en flygtig, menneskelig opmærksomhed, undersøger udstillingen en queer tilstedeværelse foran kameraet gennem et fotografisk blik på køn, identitet og repræsentationsformer.

Udstillingen A Saturated Field of Visibility er støttet af Kulturdirektoratet i Norge.

Breaking er støttet af Augustinus Fonden og Statens Kunstfond.

Om kunstneren
Sangría Valentino (f. 1987) (han/dem) er en dansk kunstner med en MFA i kunstfotografi fra Bergen Academy of Art and Design, BA i fotojournalistik fra DMJX samt et Gender Certificate fra sine kønsstudier på Visuel Kultur på Københavns Universitet.

I Valentinos praksis bringer de det fotografiske medium i relation til queerness, digital vævning, video og performance. Mens de reflekterer over fotografiets og moderne billedkulturs historiske og samtidige indflydelse, hegemonier og strukturer, udforsker Valentino parallelt diskurser og repræsentationer af køn, krop, seksualitet og identitet, og undersøger deres praksis som et sted for omsorg, intimitet, tryghed og fantasi.

De har tidligere udstillet i bl.a. Bergen Kunsthal, Tekstilindustrimuseet Salhus, H.C. Ørstedsparken i forbindelse med WorldPride samt Copenhagen Photo Festival.

Agumm

Keiria Hissabu: Agumm
07.05.-03.09.23

Lørdag den 6. maj åbner Breaking ny udstilling. Her kan du opleve filminstruktør Keiria Hissabu med udstillingen Agumm.

Udstillingsperiode: 7. maj. - 3. september 2023
Fernisering: 6. maj. kl. 17-19

Agumm
Gennem et eksperimenterende og unikt billedsprog introducerer Hissabu på kunstnerisk vis de forskellige trin, der opstår i opbygningen af et hus. Publikum møder to karakterer på et uigenkendeligt og udefineret område, der forsøger at opbygge eget hjem fra bunden af. I denne proces opstår der en imaginær åbning. Denne åbning bliver et rum for dialog om forskellige måder at leve på, herunder måder at spise på, størrelser på værelserne samt placeringerne af døre og vinduer. Hissabu eksperimenterer med og udfordrer publikums forståelse af hjemmet som både begreb og erfaring og stiller spørgsmål til, hvad et hjem lader sig definere af - og af hvem. Agumm er en fortælling om, hvad der sker, når man bygger. For på samme måde som når man bygger huse, så opbygger og skaber man simultant fortællinger.

Keiria Hissabu
Keiria Hissabu (1999) er filminstruktør, og arbejder i feltet mellem dokumentar og fiktion. Hendes arbejde er bygget op gennem tæt samarbejde på tværs af forskellige kunstformer. Ved at inddrage viden og færdigheder fra et bredere kunstnerisk felt, udvider Hissabu den visuelle oplevelse og lader den strække sig på tværs af bl.a. musik, dans/performance og arkitektur. Ved at eksperimentere med live-performances, bevægelse og opsætninger af alternative screeninger, undersøger og udfordrer Hissabu i sin praksis filmmediet og dets mulighedsfelt. Hissabu studerer på Dokumentarinstruktørlinjen på Den Danske Filmskole i København, og har bl.a. deltaget i dette års CPH:DOX med kortfilmen Δx = x_f – x_0.

Om Breaking
Breaking er en udstillingsplatform i Fotografisk Center. Her vises skiftende udstillinger med fotografi af upcoming fotokunstnere. Udstillingerne er kurateret af Fotografisk Centers medarbejdere: Allette Ngo Sørensen, Pauline Koffi Vandet og Mynte Corell Nilsson.

Arrangementer i forbindelse med udstillingen oplyses løbende på Fotografisk Centers Facebook og Instagram.

For interviewaftaler eller yderligere information/materiale kontakt venligst: breaking@fotografiskcenter.dk

Læs mere om Breaking her.

Agumm krediteringer:
Keiria Hissabu - Instruktør
Tobi Aman Manczak - DOP
Oscar Metcalf-Rinaldo - Tonemester
Suzie the Cockroach - Manuskriptforfatter
Dzifa Bravie - Production Designer
Iman Dualeh - Instruktør assistent
Agumm Deng – Agumm

Udstillingen er støttet af Augustinus Fonden, Statens Kunstfond, Snabslanten og Bambus Danmark.

Vixtoria Vogel Salomonsen

 


My First Home 
28.01.- 30.04.23

For Lola var hendes første rigtige hjem hendes første rigtige kærlighed. Dette forhold var ungt og fyldt med lidenskab og farlig afhængighed. Det tog hendes år med svære beslutninger at flytte væk fra det hjem.

Hun foretog rejsen alene; hun har opfundet sin livsstil fra bunden. Et paradis, der passer til hende og kun hende i Prins Hendrikstraat i Haag. Et farverigt, energisk rod af tøj, glitrende perler, 14 fugle, der flyver rundt, og dunkende techno-beats.

Denne historie handler om kærlighed. Kærligheden der skulle væk og den der findes lige her; for mennesker, for dyr, for skønhed og fundne genstande.

My First Home er produceret som et samarbejde mellem Vixtoria Vogel Salomonsen and Lola Van Grootel.

Vixtoria Vogel Salomonsen (f. 1997) er fotograf og videokunstner født og opvokset i København Danmark, med base i Den Haag Holland. Salomonsen arbejder omkring forskellige emner med empati og tillid, og deres arbejde tager emner op som ungdom, identitet og queer, med et intimt blik i både film og stillbilleder.

"Jeg elsker at føle, at de lader mig. At vi sammen i et samarbejde skaber noget, som vi begge kan stå ved. Jeg er lige så meget i mine billeder som det motiv, jeg instruerer og fotograferer. Vi spejler hinanden i hinandens fejl, bevægelser og personligheder. Sammen i et samarbejde skaber vi en atmosfære, der er tryg, sikker og fyldt med tillid. Jeg vil vove at sige, at jeg er en modig fotograf og instruktør, fordi jeg er nysgerrig og sårbar med mine motiver.«

Salomonsen er uddannet fra fotoskolen Fatamorgana i 2017 og læser nu bacheloruddannelsen i fotografi på Det Kongelige Kunstakadem i Den Haag. Deres arbejde har været vist på CPH:DOX, Queer Lisboa, The Grey Space In The Middle, Kaltblut Magazine, Kunsthal Charlottenborg og på Artburst Berlin (bl.a.).

Breaking er i 2023 støttet af Statens Kunstfond og Augustinus Fonden.

Se pressemeddelelse fra udstillingen her.

August Vinther Thomsen


 

Plastisk puls
08.10-18.12.22

Jeg undres, som den står der i tusmørket, altid vågen og uforløst, romantisk og automatiseret. Mens sensommersolen forsvinder, og et velkendt sort lagen kryber sig sløvt over himlen, søger jeg ind til lyset, ind i maskinen, for at finde en puls, der ikke er min.

Med udstillingen og installationen Plastisk Puls dykker Thomsen ned i forholdet mellem maskine og menneske, ned i symbiosen mellem det kunstige og det organiske. Her undersøger Thomsen disse mekaniske forlængelser, der synes at krybe ind under alle vores behov og udviske grænserne mellem det simulerede og det naturlige.
Thomsen (f.1997) studerer fotojournalistik ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Aarhus og har selvudgivet fotobogen Et spring fra 88 meter gør vand til beton under sit ophold på Fotoskolen i Aarhus.

Emily Beresford

 

I woke to my heart beating in my ear
Emily Louise Beresford
18.06.-18.09.22

Fernisering den 18.06.22 kl. 16-19

Jeg vågner ved, at mit hjerte banker i mit øre, Torbjørn ligger ved siden af mig og sover. I et øjeblik er jeg ikke sikker på, om det er mit eller hans hjerte, jeg kan mærke.

Fra sengen ser jeg solen krybe over væggen, til den forsvinder. Tiden går, jeg kigger på. Mit hår vokser og bliver klippet, jeg tager på og taber mig, min hud bliver solbrændt og så bleg igen.

Fotografierne er mine fortrolige. De følger mine skridt gennem mit hjem, ser lys passere og mærker, hvordan tiden går.


Emily Louise Beresford

I udstillingen I woke to my heart beating in my ear, præsenterer Emily Louise Beresford et intimt og kærligt indblik i et stille liv. Med et sart og ømt blik fanger Emily lysets og dagens gang gennem hendes hjem og verden.

Tidens travlhed fremstår fjern i et univers hvor lyset sætter dagsordenen, og hvor en ømhed for hverdagens gentagelser giver plads til en fascination af tidens tegn.

Emily Louise Beresford (DK/USA) er uddannet fra Bard College i New York med en BFA i fotografi i 2018.

Se pressemeddelelse fra udstillingen her

Jeg svæver vandret bag dig

 

Fotoserie af Asbjørn Sand
12.02.-12.06.2022

Udstillingen Jeg svæver vandret bag dig er seneste udspil fra Asbjørn Sand efter bogen Slip. Meget har forandret sig siden udgivelsen af Slip, både i verden og privat for Asbjørn, men han bruger fortsat livet til at diktere retningen for sit fotografi.

Jeg svæver vandret bag dig undersøger to kroppe - en krop i forandring under graviditet og en krop, der forsøger at forstå sig selv ud fra denne nye virkelighed. Igennem fotografier af hverdagslige scener og situationer udtrykkes livet og overgangen mellem to tilstande, fra at være to individer til at være nogens forældre. Værkerne er snapshop-fotografier af Asbjørn Sand i samarbejde med hans partner, hvor de skiftes til at indtage fotografrollen og igennem denne udveksling, får vi unikke perspektiver på den skiftende identitet, den tvetydige oplevelse af at blive forældre og overgangen fra forventning til virkelighed.

Unsettled City

M.H. Frøslev
02.10.21 - 06.02.2022

"Jeg tror på fotografiet som en sindstilstand. Som fortæller leder jeg efter et sted, jeg kan forholde mig til og som bevæger mig. Jeg fotograferer for at lære at forstå min længsel, mit nærvær, min kærlighed og min frygt. I Sankt Petersborg og Moskva er jeg blevet konfronteret med mig selv, og den konfrontation gav mig lysten til at skabe et fotografisk sindbillede på metropolens hvileløse tilstand". - M.H. Frøslev

Unsettled City er en personlig skildring af et klaustrofobisk miljø med bybilledet som ramme, indfanget i byerne Sankt Petersborg og Moskva over de sidste ni år. Igennem 95 kontrastede monokromer og støvede farvebilleder udfolder bogen natten som motiv. Gennem urovækkende stemninger og rå følsomhed viser Unsettled City, hvordan mørkets folkefærd skiftevis elsker og frygter både byen og hinanden. Her eksisterer ensomheden og længslen efter intimitet. Med denne bog skildrer den danske fotograf M.H. Frøslev erfaringer som fremmedgørelse, ulighed og smerte på lige fod med kærlighed, beundring og fascination.

I kontrast, i en diametral modsætning til Unsettled City’s poetiske udtryk har M.H. Frøslev i denne visning af værkserien valgt at inkluderer dagen i et gråt og forladt lys, med alt den passivitet som dem, der lever bedst om natten, forstår dagens tomhed og trivialitet. Mellem disse to udtryk, mellem dagen og natten skildrer M.H. Frøslev følelseslivets perpleksitet i et nuanceret møde af kontrast.

“Som fotograf har jeg tit stået på et gadehjørne og betragtet hvem der passerede. Jeg begyndte at fotografere de gadehjørner, hvor jeg egentlig stod og så verdenen foran mig. Det blev for mig en måde at gøre min egen selvforståelse som fotograf mere håndgribelig. Gadehjørnet er blevet mit billede på ‘øjeblikket i mellem’ to virkeligheder, og sætter mit personlige møde med metropolens hvileløse tilstand i perspektiv overfor gadehjørnets urokkelighed, som derfor bliver mit anker.” M.H. Frøslev

Views

Mai S. Keldsen
25.07-29.09.21

Mai S. Keldsen (DK) er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi 2020. Med projektet Views har Mai rettet blikket mod de natur- og kulturlandskaber. hun selv er vokset op iblandt, og søger at undersøge og forbinde det æstetiske, historiske, spirituelle og kulturelle aspekter ved geografier som Møn, Mols Bjerge, Læsø og Havreholm.

Der er en mystik og magi i Mai’s billeder. I tusmørkets og månens skær, genfortolker hun landskaber som landbrug og industrialisering ellers ofte har efterladt i et goldt og afmytologiseret lys. Med Mai’s visuelle refleksioner vender en undren tilbage til disse steder, og vi mindes om andre tiders brug af landskabet i plantemedicin, ritualer og myter. Men de visuelle fortolkninger står også i forlængelse af vores samtid i dag, som et spørgsmål til nutidens natursyn og en opfordring til at kigge en ekstra gang på de omgivelser vi selv er mest fortrolige med. Fantasi og virkelighed blander sig i Mai’s billeder, som kan virke næsten teknisk uforklarlige, da de er lavet i selve optagelsen uden efterfølgende brug af photoshop.

Rågsved

Angelica Elliott (SE)
24.04.-22.07.21

“I needed to move, start again. It was seven years ago, after a traumatic loss. My new home became Rågsved, south of Stockholm. I started taking photographs of my everyday life, my friends and people who live here. I wanted to get to know the place – and myself again.”
- Angelica Elliott

Elliotts debut fotobog ’Rågsved’ er fornylig udgivet af det anerkendte forlag Journal. I årevis har Elliott fotograferet sin personlige rejse og hjem i Rågsved, en forstad som hun flyttede til for at starte forfra i sit liv. Det har været hendes vej til at finde sig selv igen, efter at have oplevet et traume i sit liv. En sårbar proces, som kræver en enorm styrke - og det kan ses i Elliotts billeder.

Intimitet og intensitet gør sig stærkt gældende i den måde Elliott har portrætteret sit hjem, lokalmiljø, nye og nære relationer. Vi kommer helt tæt på en hverdag, som er stemningsbetonet og dragende, hvor de nye omgivelser går i et med Elliotts eftertænksomhed og søgen efter stabilitet i livet. For Elliott er Rågsved mere end en geografisk placering, det er et vendepunkt hvor hun fandt hjem i sig selv igen.